بازدید 137440

سیلاب مرگبار در امامزاده داود تهران/ تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۸ تن؛ ۱۹ نفر مفقود هستند/ جاده تهران ـ امامزاده داود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

به دنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی رویداد‌هایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داود) رقم خورد؛ وضعیتی ویژه و مرگبار که با اعلام آماده باش نیرو‌های امدادی، تلاش برای مقابله با آن آغاز شده و در جریان است.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 28 July 2022
تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ 3 جان باخته تا کنون/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود(ع)در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطقی از استان تهران، شماری از هموطنان‌مان مصدوم شده و متاسفانه تعدادی جان باخته‌اند؛ خسارات غیرقابل جبرانی که با توجه به مفقود شدن برخی در این سیلاب، احتمالا ابعادش افزایش خواهش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ به دنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان به ویژه نقاط غربی و جنوبی رویدادهایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داود) رقم خورد؛ وضعیتی ویژه و مرگبار که برای مقابله با آن، هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و مدیریت بحران استان در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.
 
در ادامه می‌توانید اخبار مربوط به این رویداد را که تکمیل می‌شوند، مطالعه کنید؛
 
شناسایی اجساد جدید در زیرزمین یک مغازه
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۵:۵۶

قدرت الله محمدی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت سیل امام زاده داوود به فارس گفت: 2 روز است که درگیر حادثه هستیم؛ 4 ایستگاه به اضافه یک ایستگاه پشتیبان به محل حادثه اعزام شده و شهرداری های مناطق 22 گانه هم به کمک آمده اند و تعداد زیادی ماشین آلات به محل اعزام شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که 70درصد کار آوار برداری به اتمام رسیده است، گفت: تا فردا کار آوار برداری به طور کامل تمام می شود. [در حال حاضر] چند پیکر دیگر در زیر زمین یک مغازه است که در حال خارج کردن آنها هستیم.

افزایش جانباختگان به ۸ نفر و تلاش برای یافتن ۱۹ مفقود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۲۲:۳۸

مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشیک امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات خدمات‌رسانی نیروها و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و رانش زمین در بخش کن منطقه امام زاده داود شهر تهران گفت: ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: از این میان ۲۵۴ نفر از استان تهران، ۳۱ نفر از استان البرز و ٢٠ نفر از سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

مرادی پور با بیان اینکه ۴۸ خودروی عملیاتی در حادثه حاضر بودند، گفت: ٣٧ دستگاه از تهران، ٦ دستگاه از البرز، ٥ دستگاه از سازمان اقدامات لازم را انجام دادند. ۸ مصدوم به اورژانس تحویل داده شد همچنین در این حادثه ۸ نفر جان باختند، ۱ نفر بصورت سرپایی درمان شد، ۱۹نفر مفقود هستند و ۷۰۰ نفر به محل امن منتقل شدند.

نجات مرد ۴۰ ساله‌ای توسط تیم های آنست جمعیت هلال‌احمر
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۹:۰۷

معاون پشتیبانی سازمان امداد و نجات از پیدا شدن مرد ۴۰ ساله‌ای در سیل شمال غربی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، حامد سجادی گفت: با توجه به تلاش مستمر تیم های آنست جمعیت هلال احمر، سگهای زنده یاب جمعیت این مرد ۴۰ ساله را جست‌وجو کرده و زنده و سلامت از سیلاب نجات دادند.

سجادی افزود: این فرد در زمان وقوع سیل از اتومبیل به بیرون پرتاب شده بود که با تلاش متخصصان و امدادگران توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۸:۴۶
افزایش تعداد جانباختگان یه ۶ تن؛ ۱۴ نفر مفقود هستند
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۳:۴۵

براساس آخرین آمار از عملکرد تیم‌های جست‌وجو و نجات و آنست (جست‌وجو با سگ‌های زنده یاب) تا این لحظه ۹ نفر مصدوم شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر لحظاتی پیش از کشف ششمین پیکر جان‌باخته در این حادثه خبر داد و گفت: لیستی از مفقودین تهیه شده که در حال حاضر ۱۴ نفر هستند و عملیات جست‌وجوی آن‌ها همچنان ادامه دارد.

تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۰

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند. با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

کولیوند با بیان این که با تلاش نجاتگران ۵۰۰ نفر از مردم را به مناطق امن منتقل کردیم، اضافه کرد: تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

وی افزود: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.

بنا بر این گزارش، وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و شهردار تهران از روند امداد رسانی هلال احمر و دیگر تیم ها بازدید کردند و در جلسه اضطراری مدیریت بحران، وزیر کشور جهت تسریع در عملیات جستجو و نجات دستوراتی را صادر کرد.

افزایش تعداد فوتی ها به ۵ تن
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۴۵

بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان، با کشف پیکر یکی دیگر از جان باختگان سیلاب، شمار فوتی ها به ۵ تن افزایش یافت.

نخستین تصاویر هوایی از منطقه سیل‌زده امامزاده داوود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : 10385
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۰۳
فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۴ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۰:۱۲

مرتضی مرادی پور، سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

مرادی پور گفت: ۱۰ تیم سگ های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.

جستجوی مصدومان پس از خروج گل و لای صحن و مقبره امام زاده
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۰:۰۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گل و لای مایع صحن و برای امامزاده داوود را در برگرفته است و اقدامات لازم برای خارج کردن این گل و لای ادامه دارد.

محمد حسن نامی با اشاره به آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان سیل امامزاده داوود گفت: حدود یک و ساعت نیم پیش ستاد مدیریت بحران در صحن حرم برگزار شد و هلال احمر آتش نشانی و کلیه نیروهای امدادی و شهرداری تهران و منطقه ۵ مسئول رسیدگی به اوضاع شدند.

وی ادامه داد: در صحن و داخل مقبره امامزاده گل و لای شدید و مایع وجود دارد و ابتدا باید تمامی این گل و لای‌ها را از منطقه خارج کنیم تا بتوانیم برای بررسی وضعیت وارد صحن شویم. تجهیزات لازم مانند لودر و بیل مکانیکی در منطقه وجود دارند.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

انتقال ۵۰۰ حادثه دیده سیل به مناطق امن
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۰:۰۰

رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگوی زنده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سیلاب منطقه امام زاده داوود تهران گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر از هموطنان به مناطق امن منتقل شدند و ۲ نفر جان باختند.

دکتر کولیوند که در محل حادثه حضور دارد از بسیج امکانات و تجهیزات برای تسریع در عملیات امدادرسانی خبر داد و تاکید کرد که عملیات امدادرسانی از سه جهت ادامه داد.

فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به سه نفر رسید
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۴

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از پیدا شدن سومین پیکر در محل حادثه امامزاده داوود خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفتگو با مهر گفت: دقایقی پیش پیکر سومین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

استاندار تهران فرمانده عملیات سیل امام‌زاده داوود شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۰

با دستور وحیدی، وزیر کشور، محسن منصوری، استاندار تهران، فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داوود (ع) شد. همچنین وزیر کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

جلسه اضطراری مدیریت بحران تهران تشکیل شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۴

پس از بازدید میدانی وزیر کشور، رییس جمعیت هلال‌احمر، استاندار تهران و مسئولین محلی از مناطق سیل زده تهران، هم اکنون جلسه اضطراری مدیریت بحران در امامزاده داوود تهران تشکیل شده است.

در این جلسه مدیران از جمله رییس جمعیت هلال احمر گزارشی از بازدید هوایی خود و ارزیابی تیم‌های عملیاتی ارایه خواهند کرد تا بعد در خصوص عملیات امدادرسانی اتخاذ تصمیم شود.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

انسداد ۹ جاده به علت بارش باران و سیل
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۰

احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد ۹ جاده از جمله جاده هراز و جاده تهران- امامزاده داوود به علت بارش باران و جاری شدن سیل خبر داد و گفت: محور هراز تا اطلاع بعدی به علت سیل مسدود است.

وی درباره محورهای مسدود غیرشریانی کشور اظهار کرد: محورهای فنوج - کتیج – رمشک، جلگه - چاه اسحاق، زرآباد - چاهان، رودبار جنوب - برجک، جلگه - ایرانشهر، رودبار - کهنوج، جاسک - بشاگرد و تهران - امامزاده داود به علت بارش باران، رانش زمین و طغیان رودخانه‌ها مسدود هستند.

شیرانی درباره محورهای مسدود شریانی کشور گفت:‌ دو محور ریگان – ایرانشهر و زهکلوت - دلگان – ایرانشهر مسدود شریانی هستند.

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۲۸
حضور وزیر کشور، استاندار تهران و رییس جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۱۷

رئیس جمعیت هلال احمر از صبح امروز با بالگرد به آسمان تهران رفت تا وضعیت مناطق سیل زده امامزاده داوود و کن را ارزیابی کند. همچنین وزیر کشور و استاندار تهران نیز اکنون در جمع مردم حادثه دیده حاضر شدند.

در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست (جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

تعداد بازدید : 12781
دستور رئیس‌جمهور برای بسیج همه امکانات جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۹:۰۰

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیلزدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.

بر این اساس، غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

فوت ۲ نفر در حادثه امامزاده داود
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۸:۲۱

سخنگوی اورژانس کشور از جان باختن دو نفر در حادثه رانش زمین امامزاده داوود خبر داد و گفت: احتمال از آمار فوتی ها افزایش پیدا کند.

مجتبی خالدی گفت: متأسفانه تعداد مصدومان به ۸ نفر رسیده است. البته بعید است که دیگر تعداد مصدومان افزایش پیدا کند، مگر اینکه امدادگران و عوامل در صحنه دچار آسیب شوند.

تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور وزیر کشور/ افزایش شمار جان باختگان به ۴ تن/ جاده تهران- امامزاده داوود مسدود شد/ دستور رئیس‌جمهور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

شهردار تهران در مناطق سیل زده حضور یافت
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۸:۰۰

سجاد محمدعلی نژاد، رئیس دفتر شهردار تهران با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری سیل غرب تهران گفت: شامگاه شب گذشته در منطقه امامزاده داوود سیلی به وقوع پیوست که منجر به فوت افرادی نیز شد.

وی ادامه داد: سحرگاه امروز و بلافاصله پس از این حادثه علیرضا زاکانی شهردار تهران برای بررسی وضعیت منطقه در امامزاده داوود حاضر شد.

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۷:۵۶
رانش زمین در امامزاده داود (ع) تهران
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۷:۳۱

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: در ساعت یک و سی و شش دقیقه بامداد تماسی از مردم محلی امامزاده داود مبنی بر وقوع سیل و هجوم گل و لای به منطقه امامزاده داود (ع) گزارش شد. با توجه به منطقه و وضعیت راه آن جا همه امکانات را در وهله اول پیش از اینکه راه بسته شود به محل امامزاده داود (ع) منتقل کردیم.

وی افزود: گزارش های میدانی و معاونت عملیات که در صحنه حضور دارد، نشان گر وجود حجم وسیعی از گل و لای در محوطه آنجاست؛ تعدادی از خودروها زیر گل و لای ماندند و پنج مصدوم، اکنون در اتوبوس آمبولانس مستقر و تحت درمان هستند. با توجه به اینکه سازمان های امدادی حضور پیدا کردند مسیر، مقداری بسته شده است و انتقال مصدومان به پایین دست کمی با مشکل مواجه شده است که امیدواریم عوامل نیروی انتظامی بتوانند مسیر را باز کنند و بیمارانی را که به اقدامات درمانی بیشتری نیاز دارند بتوانیم از طریق آمبولانس ها به پایین دست انتقال دهیم.

میعادفر ادامه داد: بیمارستان های حضرت رسول (ص) و شهدای تجریش نیز آماده باش کامل هستند و در این مدت نیروهای امدادی با توجه به حجم وسیع گل و لای و احتمال دارد افرادی هم در زیر گل و لای مانده باشند و با توجه به اینکه برق منطقه قطع و امداد رسانی با مشکل مواجه شده است، همکاران هلال احمر در محل حضور یافتند و اورژانس هوایی ما نیز آماده باش است تا به محض طلوع آفتاب پروازی در منطقه داشته باشیم تا منطقه را بررسی کنیم و در صورت بسته بودن راه، بتوانیم مصدومان را از طریق اورژانس هوایی منتقل کنیم.

وی به مردم منطقه توصیه کرد با توجه به وضعیت راه و این که تنها یک خودرو می تواند در آن جاده حرکت کند از هجوم مردم برای کمک رسانی نیازی نیست زیرا سازمان های امدادی از جمله هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند. تردد در این مسیر نباید انجام شود تا بتوانیم امداد رسانی و خدمات را به آسانی انجام دهیم.

خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای در غرب تهران
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۷:۰۰

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز و پس از بارش باران در مناطقی از شهر تهران و به خصوص مناطق شمالی و شمال غربی، یک مورد حادثه جاری شدن سیل و گل و لای در غرب تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان و عوامل گروه نجات نزدیک‌ترین ایستگاه را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهید خرازی، جاده سایت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، به ایسنا گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که پنج دستگاه خودروی سواری داخل گل و لای به جا مانده از جاری شدن سیلاب، گیر افتاده‌اند که بلافاصله عوامل آتش‌نشانی نسبت به خارج کردن این خودروها از داخل گل و لای اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در مجموع پنج دستگاه خودروی سواری از داخل گل و لای خارج شد، اظهار کرد: همچنین علاوه بر خودروهای شاسی بلند سازمان آتش‌نشانی، با کمک چند تن از شهروندان که دارای خودروهای شاسی بلند و آفرود بودند، افرادی که در این مسیر در میان گل و لای و آبگرفتگی مانده بودند، جابه جا و به نقاط امن انتقال داده شدند.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشت، گفت: ماموریت آتش‌نشانان در این محل به اتمام رسیده است. اما لازم است شهروندان از مراجعه به ارتفاعات تهران و جاده‌های کوهستانی و همچنین حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۹
همین که اقای رییسی دستور داد دیگه خیالم جمع شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
رئیسی رو نمیتونید با این حرفا تخریب کنید اقداماتش بی نظیر بوده مردم خودشون عقل دارن میفهمن الکی تلاش نکنید
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
ما حرفم نزنیم تخریب می‌شه؛ حرفای ما بی‌اثرن.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
چیزی به نام گرم شدن کره زمین وجود ندارده. اینها از خصوصیات کره زمیننه. انچه تغییر گرده افزایش شدید جمعیت ود کمتر از شصت سال هست که نتیجه ان رفتن انسانها برای ساختن خانه یا تفریح در مسیل ها یا حریم رود و جنگل و دریا و گسل است. وقتی وسط جنگلهای کالیفرنیا یا کنار رودخانه های ایران یا مسیر طوفانهای هاریکان ویلا و خانه ساخته میشود طبیعی است هر اتش سوزی طبیعی جنگل یا سیل و سیلاب و طوفان بمراتب از گذشته مخرب تر بنظر برسد. احترام حریم طبیعت را نگه نداشنیم طبیعی است طبیعت احترام ما را نگه ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
دیگه هر چی هم بگیم
بی تاثیره
پس بهتر هیچی نگیم
دکتور نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
در بلایاهای طبیعی ما باید یار و یاور همدیگر و تمام همه مردم باید در میدان و پای کار حتی باید با یک بیل و ارسال پتو و آب معندنی و لذا باید همیشه آماده هرگونه و همه بلایاهای طبیعی را پشت سر گذاریم
همینطور باید ساختمانای سفت بسازیم و باید با اتکای به دانش بومی و شرکت های دانش بنیاد مستضفعان را باید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
دوست عزیز ریسی با عملکرد خود و کابینه اش نیاز به هیچ تخریبی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
خیلی از حوادثی که پیش میاد بخاطر ساخت و ساز در مسیر رودخانه یا مسیر سیلاب هست و این هم بخاطر ضعف نظارتی شهرداری و سازمان نظام مهندسی هست.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
ضمن دستگیری شهردار وقت و تمام همه شهرداران قبل تهران از زمان خلقت تا کنون به ابرها دستور میدهیم نبارند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
سیل مرگبار
تصادف مرگبار
سقوط هواپیما
از ریل خارج شدن قطار
ماشالله به این مدیریت
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
جلسات ستاد بحران را هرروز برگزارکنید بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
لابد این سیل ها و سیلاب ها هم در زمان روحانی درست شده!!! و تقصیر دولت قبل بوده، تو این دو سه ماه هر اتفاقی افتاد یا تصمیم جراحی اقتصادی همه به خاطر دولت قبل بود، این یکی را هم اضافه کنید و هیچگاه پاسخگو نباشید.
بقول دوستانی که فرمودن، عملکرد کابینه کاملا گویای هرچیزی هست. البته عملکرد از سطح سواد و تجربه میاد. بقول قدیمی ها هر چی بکاری همون را درو می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
11:40
معنی بی نظیر از اون طرفش صحیحه. چنان اقدامات بی نظیری که قیمت چند صد قلم کالا به جای فقط 6 تا کالا چند برابر شد و رکورد زد.
فکر کنم به تو ساندیس زیاد رسیده که اینجوری می نویسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
توجه کنید بعد از ابلاغ طرح عفاف و حجاب که از بعد از تصویب در سال 84 تا کنون دست نخورده مانده بود در کشور سیل راه افتاد آن هم در چله تابستان و اوج کرما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
همین سیل و تخریب تو آلمان و کشورهای اروپایی
اومد و تخریب بسیار شهرها. آدم خودباخته و غربگدا نوشتن به به ببنید چه ماشین های محکمی که تو این سیل و نابودی هنوز سالم ماندند میشه وسیله ای برای تمجید. اما همین سیل تو ایران بیاد میشه یک سوژه و بهانه برای تخریب ی
مهم اینه که وزیر راه میاد میگه ما ایرباس دیگران را تعمیر میکنیم !!! 60 هزار تا مسکن ساختیم ! کسی حق نداره 25% بیشتر به اجاره ها اضافه کنه ! و ... این هم مدیریت یک سیل ساده توسط همین جناب وزیر !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
كل دانشمندا و اساتيد دارن از تاثير اثرات گازهاي گلخانه بر روي گرم شدن زمين حرف ميزنن .اونوقت جنابعالي يه تنه تكذيب مي كنيد . مشيه چكيده از تحقيقاتتون رو بديد مطالعه كنيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
در جواب به 14:24 دقیقه: کل همون دانشمندان و اساتید هم راه های زیادی یاد دادن که اگر جلوی سیل را نمی تونید بگیرید جلوی کاهش تلفات را بگیرید.... نه اینکه فقط دستور بدهیم.... ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
ناشناس 16:24 لابد یکی از همون دانشمندا اون وزیرته که ادعا میکنه از خارج براش ایرباس میارن تعمیر کنه !
تابی جون یادته چند روز قبل راجع به یک خبر به قول خودت جعلی در مورد هشدار ناسا برای بارندگی ایران از ۵ تا ۱۰ مرداد خبر دادی که توی شبکه های اجتماعی دست به دست میشه. الان خوردی.
به سیل دستور بدید سریعا خودشو جمع کنه و جایی رو خراب نکنه ! فقط دستور بدید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
یارانه سیل رو قطع کردن اونم ناراحت شده اینطوری سرکش شده
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
این سیل نیستی چیزی مثل گل حفاری یا بتنه . بس که پوشش گیاهی از بین رفته در دامنه های شیبدار باران خاک راشسته به صورت یک سیال سنگین همه چیز را در مسیرش ویران میکنه . مسئولیت این کار بعهده جهاد کشاورزی در تخریب مراتعه . همیشه سیل بوده ولی اینقدر تخریب نداشته
قطعا حجاب در امامزاده رعایت نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
شایدم از زیادی حجاب بوده چون بی حجابی خشکسالی درست می کنه با حجابی سیل !!! کلا باید محبه ها طوری حجابشون رو تنظیم و شل و سفت کنند که نه خشکسالی بشه نه سیل
روح متوفیان شاد.
روح مسئولین هم شاد با این مدیریت قبل و بعد حادثه
جا داشت کل کابینه دولت با تمام مدیر های ارشد و مبانی برای بررسی ابعاد سیل امامزاده داوود میرفتن!!!
سلام‌. دولت برای احداث سازه هایی مثل سیل بند بودجه به اداره ها مثل اداره منابع طبیعی پرداخت می‌کند ولی متاسفانه بودجه را در اختیار پیپانکاران به طور کامل قرار نمی‌دهند و به عبارتی دزدیده می‌شود این سرمایه توسط اشخاص و نتیجه اش این میشود که پیمانکاران بیکار و نمی‌توانند این قبیل سازه ها را احداث بکنند و نتیجه اش می‌شود خرابی مناطق شهری و کشته شدن انسانها و خسارات به مال و اموال مردم
شرایط ایران شده مثل یه جک مسخره !
در حالی که خشکسالی کل کشور رو فرا گرفته سیل هم میاد و جان و مال مردم رو میگیره !!!
بنظرم کلا سازمان هواشناسی تعطیل کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
چرا؟هشدارشو داده بود که.ستاد بحران و امثالهم باید تعطیل بشن که امادگی هیچ کاری جز بودجه بلعیدن رو ندارند.
درشهرتهران تافاجعه ای رخ ندهد همه فراموش میکنندکه درچه شهرناامنی داریم زندگی میکنیم ساختمانهای فرسوده برجهای بناشده روی گسلهای پرخطر بطورمثال دربعضی ازمحلات منطقه یک بیش ازدوطبقه سازی ممنوع بودکه اکنون درهمان محله هابرجهای بلندمرتبه درکوچه های ۸ متری و۱۰ متری ساخته شده که درصورت بروززلزله نه چندان قویخطرکشتارشدید وامکان نجات بسیارضعیف است علاوه برآن تاورکرین های پرخطرروی بسیاری ساختمانهای نیمه تمام رهاشده وجودداردکه بخشی ازآنها بالای سرخانه های مردم است واگرزلزله ای اتفاق افتد وجان مردم ازدست ریزش ساختمان نجات یابدازسقوط تاورکرین قطعاًراه نجاتی ندارد درهرحال شهرداری هاکارشان شده دریافت عوارض جان فرسا بدون ایجادامنیت برای دهندگان همان عوارض
حالا چون امامزاده است این همه مسئول ریخته اونجا !!!!!!

بی نوا سیستان و خوزستان و فارس ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
نه داستان چیز دیگه هست. نمیشه بیاندازن تقصیر شهرداری یا وزارت راه... الان سازمان محترم اوقاف گیره!
متاسفانه این هم ناشی از عملکرد دولت قبله . هماهنگیهای قبلی را با ابرها انجام نداده بودند که ابرها در این زمان در این مکان نبارند و دولت فعلی همغافلگیر شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
به اتهام ترک فعل محاکمه شون کنید
وضعیت دولتها در ایران
دستور رسیدگی به حادثه دیدگان ارسال چادر و یک وعده غذای گرم
دادو بیداد مسوولین آی بگیرید مقصر رو دو ماه بعد همه چی آرام و فراموش شده و مقصران هم در کمال آرامش با پست های بالا تر
سیل تو ایران چه ربطی به آلبانی نشین ها داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
اتفاقا البانی نشین ها همین جاها حضور دارند برای ماهیگیری از آب گل آلود. گویی در سرزمین اربابانشان از این خبرا نیست! سیل است و حادثه ای طبیعی بندگان خدا دارند سعی خودشان را می کنند مگر در جای جای ایران میشه از سیل جلوگیری کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
آلبانی نشین ها چه مثبتی هم زدن! منظورم این بود سیل ما به شماها ربطی نداره کامنت میدید ناله میکنید
این چه صیغه ای هست تا اتفاقی میافته رئیس جمهور دستوری صادر میکنه؟! حالا اگر دستوری صادر نشه هیچ کس کاری نمیکنه ی مسئولینا از تمام توانشان استفاده نمیکنند یا چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
میخوان بگن خیلی براشون مهمه مثلا! این جماعت بی سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
شوآف
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
این دستور صادر کردن هم الکیه و هیچ کاری انجام نمی شه
گشت ارشاد اینجا کم کاری کرده . ما نفهمیدیم موی زنام باعث خشک سالی میشه یا باعث بارون شدید . اقای رئیسی دستور بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
بستگی به طبیعی بودن یا رنگ شده اش دارد .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
هیچ نگران نباش عمو، بزودی خواهی فهمید. سخن علی (ع) است که میگویند: مردم در خوابند و آنگاه که مردند تازه بیدار می شوند. شمام بزودی بیدار میشی میفهمی.
خانه خدا هم چند بار براثر سیل آسیب دیده
تفکرات خودمان را اصلاح کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
احسنت بسیار جمله متین پس یکتا پرست باشیم نه بت پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
تفكر ما نياز به اصلاح ندارد. اين واكنشها ناشي از نارضايتي عميق مردم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
لابد علت این است که نردها و زنها در مطاف تفکیک نمی شوند.
حالا ناهار به سیل زدگان میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
اول بگید یه کلاس دیکته تو آلبانی براتون تدارک ببینن
اینم از معجزات هواشناسی ایران !
هشدار سیل جنوب میده ولی شمال کشور سیل میاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
اخبار هواشناسی رو گوش میکردی در مورد تهران هم اخطار داده بود.
جالب است سیل در تهران و حضور در همدان
کاش دیروز اعلام میشد که سیل حق نداره جان کسی را بگیره تا دیگه شاهد این تلفات نمی‌بودیم.
چه جالبه چقدر سریع بنر جلسات حاضر میشه، اگه حسن روحانی بود مطمئنا از پشت شیشه اقامتش سیل را دیده بود و دستور توقفش از قبل صادر شده بود کلا حسن کرامات زیاد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
خخخخخ البانی ها چه نگران حسن شدن
سگها در این جور مواقع به کمک انسان ها میرسند . در دیگر مواقع نجس هستند و باید گله گله معدوم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
درحواب شما ؛ داروهائی وجوددارندکه درحالت عادی مرگ آورندوهرکزنباید استفاده شوندمثل بسیاری ازداروهای ضدسرطان وشیمی درمانی وامثالهم ولی وقتی بیماری خاص باشدبدردمیخورند سگها درحالت عادی میتوانندمزاحم وخطرناک باشند ولی برای همراهی گله گوسفند وغیره ونیزبعضی خدمات خاص. مفیدند ولی نه برای نگهداری درآپارتمانهای بندانگشتی وایجادمزاحمت وتولید کثافت درمجتمع کمااینکه در بیشترمجتمع های اپارتمانی کشورهای غربی نگهداری سگ ممنوع است وآنجاهم نمیشود زیرابی رفت وبامن بمیرم وتوبمیری قانون رادورزد



و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
مغلطه نکن استفاده از سگ در قرآن برای شکار پاک اعلام شده همچنین سگ برای نگهبانی از گله و باغ توصیه شده اما سگ در هر خال نجس است اگر معنای نجاست را نمی دانی تحقیق کن. حالا ببین چطور همین یک که در دنیا نحس است در آخرت وارد بهشت میشه؟ خیلی مطلب هست که باید یاد بگیری!.
به سیل دستور بدید حق نداره بیشتر از 25% اضافه خرابی داشته باشه ! تازه قرارداد های سیل قبلی هم پابرجاست و خودکار تمدید میشه ! صاحب خانه هایی هم که سیل زده خانه شان را خراب کرده مشمول مالیات خانه خالی میشوند و جریمه باید بدن !
تمام بدبختی های بی حد و حصری که دولت سیزده بر سر مردم آورده ، مربوط به عملکرد روحانی میشه . روحانی باید برنامه ریزی میکرد که در دولت رئیسی ، کجا باران بیاد و کجا نیاد که نکرده . اینها هم که نه سواد دارند و نه تجربه . البته دستور میدند اما چرا کسی دستور اینها را عمل نمیکنه باید از دولت روحانی پرسید .‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
آلبانی نشین ها حالا مدافع روحانی شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
۱۴:۴۳
آی پی مال ایران است . حداقل یکم به سوادت اضافه کن . نکنه شما هم شش کلاسه هستی؟؟
بروید بررسی کنید ببینید آیا کسی سیل بند یا آب بند قلابی وغیراستاندارد در بالا دست درست نکرده. قضیه شبیه سیل تجریش بنطر میاد.
یعنی اگه رییس‌جمهور دستور نمی‌داد، امدادگرها می‌نشستن تخمه می‌شکوندن؟ رییس‌جمهور باید دستور بده مشخص شه چرا انقدر سیل میاد، دستور بده برای حوادث بعدی کشور آماده شه.
من سال ۵۶ در شیراز تحصیل میکردم ویادمه چهارروز متوالی باران میامد و هیچ اتفاقی نیافتاد . چرا حالا با هر بارش در هرجای ایران تبدیل به سیل میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
گناه زیاد شده بلا زیاد میشه
به جه زبانی اطلاع رسانی بکنند تا عده ای باور کنند؟
باز یه عده شلوغش کردن اخبار که از چند روز پیش اخطار داد ضمنا اگه اخبار خارجی و ببینید متوججه میشید که تممام دنیا امسال درگیر سیل و اتش سوزی بوده. فقط ایران نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
زلزله میاد میگردید ببینید کجای دنیا زلزله اومده که با اونجا مقایسه کنید . سیل میاد یک کشور دیگر را پیدا میکنید . آتش سوزی میشه باز سراغ یک کشور دیگر میروید . نکته اینه که شما برای مقایسه سراغ دنیا میروید در حالی که کل حوادث دنیا در ایران جمع شده .
از هر کشوری یک بلا جمع کردیم آوردیم . چرا؟؟ به خاطر مدیریت غلط.
واقعا متاسفم چهارنفر تا کمر درگلا ولای فرو رفتن مثلا دارند گلاولای را جمع میکنند واقعاایا اگر تهران زلزله 7ربشتری بیاید بااین تجهیزات ونیروها بنظرتان کمتر از 6ماه طول میکشد تا جنازه را یراواردربیاورند خدا بداد ملت برس فعلا که کمک ظالمان هست
صبر خدا هم اندازه ای دارد در کشوری حیوانات زبان بسته بی گناه که هم عقیم شده بودن و هم در پناهگاه بودن را به گلوله می بندند چطور انتظار داریم در چله تابستان خشم طبیعت انسان ها را نکشد با طبیعت و حیوانات مهربان باشیم تا خدا هم با ما مهربان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
حرف شما با عادل بودن خدا تناقض دارد چرا خدا باید کسی را مجازات کند که گناهی نکرده؟ غیر از آن اگر بنا بر مجازات بود باید آنهایی مجازات می شدند که با عذا رسانی به سگ های ولگرد
عامل مرگ کودکان حاشیه شهر بودن
پ.ن:عامل این سیل تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین است و ربطی به سگها و مجازات ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
کی همچین غلطی کرده؟
یا امامزاده خودت کمک کن.
به جای صحبت های غیر کاربردی یک پیشنهاد سازنده امشب و فردا که احتمال بارش ها وجود دارد دربند و میدان تجریش شامل بازار قدیم و جدید تجریش و امامزاده صالح از غروب تا صبح به روی عموم بسته شود چون زمان و مقدار و مکان دقیق بارش‌های مانسون قابل پیش بینی نیست تا انشا اله خطر برطرف گردد
قبلا گفته بودن سيل مياد وتو كوهپايه ها نريد حالا نصف شبى تو امامزاده داوود چه ميكردند اشكال از فقر فرهنگى است كليپ ها شو ببيند متوجه ميشويد چى ميگم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
اینها در مهمانسرای امامزاده مستقر هستند. ببینید چقدر مدیریت داریم!!!
چقدر خوب دستور میده اصن هیشکی اینجوری دستور نمیده.
کدام تعاونی های مسکن در این محدوده زمین هایی اخذ کرده و مستحدثاتی خارج از ضوابط ساخته اند بیایید یکبار هم که شده درست بررسی و قضاوت کنیم
اولا وقتی حادثه دیشب اتفاق افتاده چرا تا صبح کسی کاری نکرده؟ دوما چرا باز قبل از هر اقدامی اینترنت رو محدود و قطع می کنید؟
مرگ بر همه مدیران این مدیریت جهادی
شاهکار مهندسی سازمان اوقاف... صحن و حرم در مسیر دره رودخانه و نبود فضای کافی برای تخلیه سیلاب احتمالی...
چرا از داخل صحن عکس قرار نمیدین
من پارسال برای کوهنوردی اون منطقه بودم بالا دست چندتا سیل بند ساده و ابتدایی درست کرده بودن که همگی از گل و لای گذشته پر شده بود و دیگه هیچ کارایی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
این ها بندهای خشکه چینی آبخیزداریه کل متطقه باید بندهای اینحوری بسازند تا شیبها شکسته شده وسیل وفرسایش نشه
دستور میدوم آای دستور میدوم.. هیشکی مثه ما دستور نمیده.
خشکسالی از بی حجابی بود و سیا بخاطر زیاد رعایت کردن حجاب
حرف ادعا و شعار که میاد تا نزدیکیها کره مریخ ‌یاده میریم
و نود درصدی از عهده همه چی برمیایم
‌ای عمل که میاد متفی صدیم‌
فیلم کمال خرازی و آق ممد جواد رو دیدی؟؟؟؟
نتیجه ادبیات «پای کار» بهتر از این نمیشود
چند روز است که بخش هایی از استانهای جنوبی کشور به وسیله سیل نابود شده و فقط در منطقه ای از فارس 200 نفر در سیل ناپدید شده اند کک مسئولین تهران نشین هم نگزیده. حالا که یک سیل کوچکی در نزدیکی خودشان جاری شده همگی دور هم جمع شده اند ستاد بحران تشکیل داده اند و داد و فریادشان بالا رفته است . واقعاً خجالت بکشید.
شما تابناکی ها هم که خودتان مدتی پیش از روستاهای دور افتاده به لطف انقلاب همین مردم شهرستان نشین به تهران عزیز کوچ کرده اید نکند یک وقت این پیام را منتشر کنید که به آقایان بربخورد.
هرچه سریعتر گشت ارشاد را بفرستید سیل را دستگیر کند
باید جمعه همگی به نماز جمعه برویم و نماز آیات بخوانیم تا این مشکلات رفع شود
دستور میدن.درست شد
یا باید فکری به حال روستاهایی که کف یا کنار رودخانه ساخته شده اند کرد یا فکری به حال اون رودخانه! و گر نه همین آش و همین کاسه!
خبر مرگتون مگه هواشناسی هشدار نداده بتمرگ تو خونت گروه های امدادی را درگیر پیدا کردن جسد نکن مگه کارگرای بدبخت چه گناهی کردن
یک چیزی هست توی شهرها و روستاهایی که خطر سیل وجود داره میسازن به نام سیل بند.یک کانال به عمق حدود سه متر که بهش کال یا ترانشه هم میگن.اگه اینجا داشت هیچ اتفاقی نمی افتاد و آب از مسیر همون سیل بند به بیابان و رودخانه و دریاچه منتقل میشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست